Nu er der ikke så meget som den eneste der har skrevet et ord i snart fjordten dage her på sitet...skovler i bare sne hel dagen ?
Til gæsterne: går i bare her på sitet for at se/glo, uden at bidrage og så skrider i igen...måske skulle admin overveje at det skulle være obligatorisk for passive medlemmer at være medlem for at læse indlæg ? jeg er bange for at site dør ud, hvis der ikke snart sker et eller andet.
Til medlemmerne her på sitet:
Jeg har det fint med at fortælle og dele mine oplevelser som vi har i kufferten med hjem fra rejsen og det kan feks. Specht (flot rejsebeskrivelse vedr. Skiathos) også godt finde ud af, vi vil såmen gerne dele vores rejseoplevelser med andre, men vi vil også gerne bruge andres forslag konstruktivt når vi planlægger næste rejse...det er ikke godt nok at skrive om regnvejr og hvor meget vi spiste den dag og min bedstemors bare røv....rejseblocks er fantatiske og brugbare for alle....jeg appelere til at alle vil bidrage med div. rejseoplevelser til sitet, så alle kan bruge alles erfaring i rejseplanlægningen, det er simpelthen fedt med den slags "guldkorn"...kom nu ud af busken, admin bruger altså mage reccurser på at sådan en site kan holdes i live,,,
Ps. en af dem jeg savner som var god med rejseblock, det var SØS!!!
Ps. hvor er bla. Inge blevet af....han leverede både humor og fede billede fra Samos dagligt ?
Mvh Michael
Hej Michael!
Det er altid rart at være savnet
Men faktisk er jeg lidt lovlig undskyldt, da vi har været på opdagelse "ude i den store verden", i over 6 uger!!!
Og "chokket" over at komme hjem til kulden, og "fordøjelsen" af de mange oplevelser, har altså taget lidt tid
Men her er lidt om, hvad vi har oplevet!
Vi startede på Langkawi, en ø tæt på Thailand (kan se derover), hvor vi bl.a var med en svævebane, op i over 700 meters højde, hen over regnskoven! Og videre ud på en svævebro, og stå og kigge ned - der var langt! Fantastisk flot, og en "fed" fornemmelse i maven
Fik også nydt de flotte strande lidt, og på tur rundt og se hele den smukke ø!
Super flot ø, men lidt for "charter-agtigt" til vores smag.
Sejlede så til Penang, hvor vi boede i Georgtown, en rigtig dejlig by, og selvfølgelig rundt og se øen.
En bro forbinder Penang med fastlandet, så vi tog en bus til Ipoh, Malaysias 3. største by.
Der er ingen seværdigheder, og ikke mange turister, men lokalliv!
Derfra videre, op i højderne, til Cameron Highland, hvor vi så masser af teplantager. Et utroligt flot syn, selv om vi også har set det i Indien.
Desværre så vi også, hvordan hele marker var ødelagt af for mange sprøjtegifte, og måtte klippes helt ned og først kunne bruges igen om 8 mdr.
Det er ellers Malaysias "spisekammer", da temperaturen er så meget lavere, at de kan dyrke masser af "sprøjtede" grønsager! Den fik ikke for lidt, så vi
Godt vi køber mest økologisk herhjemme
Og så fik vi friskplukkede jordbær med fløde
Så tog vi bus og båd til Pulau Pangkor! Vores favorit blandt de tre øer vi besøgte.
En rigtig "backpacker" ø (dog med nogle enkelte "fine" hoteller), som havde utrolig flot natur, og hvor aberne kom helt ned på stranden og stjal mad og drikke, hvis man ikke passede på!
Men "vi" stjæler jo desværre også, den skov de skal leve i, så vi alt for mange eksempler på!
Bl.a når de fælder masser af skov, for at plante palmer til "palmeolie-industrien", som vi så ned gennem hele landet
Ja, man kommer også til at tænke over mange ting, på sådan en tur
Der findes helt sikkert mere "Bounty-øer" på østkysten, men da det er regntid, her i vores vinter, holdt vi os til vestkysten!
Derefter videre til Kuala Lumpur, som var en rigtig hyggelig "lille" storby. Med mange grønne områder og masser af shopping
Og vi var heldige at få billet, til at komme op i Petronas Twin Towers. De er nu facinerende, de tårne!
Sidste stop i Malaysia var Melacca, en gammel "hollandsk" by. Der boede vi på 21 sal, med den mest fantastiske udsigt over byen og havet
Så gik det videre til Singapore, som også var et spændende bekendskab!
Vi havde lavet en løselig plan hjemmefra, men ændrede undervejs, for nogle steder, havde vi ikke lyst til at være så længe, som forventet. Og andre steder blev vi i længere tid.
Vi havde kun købt flybilletter, og hotel til de første og sidste nætter, og det gav friheden.
Men vi oplevede også, at måtte ind ret så mange steder, fordi alt var optaget.
Så man skal være indstillet på, måske ikke lige at komme til at bo, der hvor man regner med og gerne vil, hvis man rejser på denne måde!
Jeg havde hørt at Langkawi skulle være ren bounty...sikken en oplevelse i har haft, men hvordan er landet Malysia i forhold til Thailand, jeg ved jo at det bla. er et rent muslimsk land, men hvor er forskellen størst ?
Petronas Twin Towers whauvv...men tårnene er jo slået i dobbelt forstand i forhold til "Towers" i Dubai ?
Det er skønt at høre om oplevelser , og særlig fra den verdensdel...fik i det i forvéntede ? 6 uger er jo méget at have til rådighed ?
Hvem fløj i med ?, vi har i mellemtiden købt flybilletter med Tyrkish Airlines til Bangkok til januar. (4500,- stykket kanpagnepris)
Vi skal selvfølgelig på Siam Cruise og på "robinson cruise" vi har lejet hytter på en lille ø et par dage, øen er uden veje, strøm og larmende knallerter ...der er et koralrev man kan nå fra stranden og ellers består trafikken af havkanoer.....god vind!!!
Redigeret af Michael d. 05-03-2010 18:12
Michael skrev:
Hej Søs og velkommen hjem til kulden ..
Jeg havde hørt at Langkawi skulle være ren bounty...sikken en oplevelse i har haft, men hvordan er landet Malysia i forhold til Thailand, jeg ved jo at det bla. er et rent muslimsk land, men hvor er forskellen størst ?
Petronas Twin Towers whauvv...men tårnene er jo slået i dobbelt forstand i forhold til "Towers" i Dubai ?
Det er skønt at høre om oplevelser , og særlig fra den verdensdel...fik i det i forvéntede ? 6 uger er jo méget at have til rådighed ?
Hvem fløj i med ?, vi har i mellemtiden købt flybilletter med Tyrkish Airlines til Bangkok til januar. (4500,- stykket kanpagnepris)
Vi skal selvfølgelig på Siam Cruise og på "robinson cruise" vi har lejet hytter på en lille ø et par dage, øen er uden veje, strøm og larmende knallerter ...der er et koralrev man kan nå fra stranden og ellers består trafikken af havkanoer.....god vind!!!
Hej Michael!
Er lige blevet forstyrret, men skal nok vende tilbage senere, med lidt mere information
Michael skrev:
Hej Søs og velkommen hjem til kulden ..
Hej igen!
Så har jeg tid til at skrive! Var ellers startet i formiddags, men sådan kan det gå
De flotteste bountyøer i Malaysia, ligger ud for østkysten, men Langkawi er også rigtig flot, med en fantastisk natur!
Men meget med en masse fine resorts, fordelt rundt på de lækre strande!
Og er der noget vi "hader", så er det at blive "fanget" i sådan et "gyldent bur", som jeg kalder det
Det største turist sted er Pantai Tengah og Pantai Cenang, som nærnest er en "by", med hoteller, restauranter og lidt butikker.
Flot, men lidt kedelig strand, da der ikke må være nogen form for sælgere.
Vi synes det giver lidt "liv", at kunne købe lidt frugt, få en gang massage eller andet, og har fået mange spændende samtaler "på den konto" rundt omkring!
Men det kunne man ingen af de steder, vi var i Malaysia.
Malaysia er meget forskellig på øst- og vestkysten m.h.t religion.
Østkysten er meget mere "muslimsk", sagde alle dem vi talte med.
Hvor imod vestkysten er et herligt mix af muslimer, rigtig mange kinesere og en del indere!
Og selvfølgelig så vi alle former for "tørklæder".
Lige fra de totalt dækkede i burka, til de mest moderigtige piger, med et lille fiks tørklæde.
Men til vores store overraskelse, var specielt de muslimske piger, meget, meget åbne , snaksaglige og imødekomne. Også overfor min gemal
Kineserne fik vi også et meget positivt og imødekommende indtryk af i Malaysia. Men oplevede dem helt anderledes i Singapore.
Og mest af alt ELSKER vi jo indere
Indien vil for altid, have den største plads i vore hjerter!!!
Generelt synes jeg, at Malaysia og Thailand minder meget om hinanden.
Men vi går heller ikke og tænker så meget over, hvilken tro folk har.
Vi mødte en masse skønne mennesker (og nogle få "idioter", som man jo gør alle steder), så noget fantastisk natur, og havde mange gode oplevelser!
Men er også begge to enige om, at både Malaysia og Thailand kan være lidt for "pæne" for os, selv om der er rigtig dejligt!
Og at vi klart begge to, foretrækker Indien og Cambodja!
Vi elsker alt det kaos, at tingene ikke fungerer lige så godt som hjemme, og at vi bliver stillet over for nogle helt uventede udfordringer
Fly er noget af det, som vi gerne vil betale ekstra for, fordi vi er meget langbenede begge to, og har prøvet at sidde i et Lufhansa fly til Indien, hvor benene rørte sædet foran, INDEN det blev lagt ned!
Og det var et mareridt!
Så vi fløj med Singapore Airlines, men foretrækker nok Thai Airways!
De er dyrere, men flyver direkte, og man har lidt mere plads!
Men det lyder godt nok helt vild billigt, med de flybilletter I har købt!
Det lyder også alletiders med den lille ø I skal ud på! Hvad hedder den?
Glæder mig til at høre nærmere om turen
Håber det var svar nok, ellers spørger du bare igen
Det ser vild lækkert ud, lige sådan en strand man drømmer om
Og også sejlturen bliver spændende!
Vi har også planer om, at tage tilbage til Thailand, og se lidt mere af landet, evt. gerne i kombination med Burma
Selv om vi diskuterer lidt med os selv, og hinanden, om det er en god ide at tage dertil.
I så fald vil vi selvfølgelig forsøge, at støtte militærstyret mindst muligt! Og bo og spise "lokalt".
Og lokalbefolkningen har jo nok stor brug for vores penge!
Men det er lidt svært, hvad der er det mest rigtige at gøre, at tage dertil eller ej?
Folk med tilknytning til landet, og rejsebureau´er, har jo meget forskellige meninger for og imod!
Og så er der lige nogle andre steder, vi skal have set først
ja, det er absolut også spændende med den del af verden!
Burma, tror jeg vil bliver det næste skud på stammen, men nok først når diktaturet/millitærstyret er nedlagt som i feks. Cambodia som jeg også har hørt skulle være meget interresant, Cambodia vil vi nok besøge inden for nærmeste årrække, hvem vil ikke gerne se Siam Reip med Angor Wat, Phom Phen o.s.v...der er i øvrigt mange som tager omkring Cambodia via Vietnam fordi transporten fra Vietnam ind i Cambodia er langt billigere end fra de øvrige omkringliggende lande, forøvrigt har vi selv Vietnam på ønskesedlen...men Thailand bliver vi nok aldrig helt færdig med, landet har givet os så meget og befolkningen, venligheden og kulturen er for os storslået !!!
Michael skrev:
ja, det er absolut også spændende med den del af verden!
Burma, tror jeg vil bliver det næste skud på stammen, men nok først når diktaturet/millitærstyret er nedlagt som i feks. Cambodia som jeg også har hørt skulle være meget interresant, Cambodia vil vi nok besøge inden for nærmeste årrække, hvem vil ikke gerne se Siam Reip med Angor Wat, Phom Phen o.s.v...der er i øvrigt mange som tager omkring Cambodia via Vietnam fordi transporten fra Vietnam ind i Cambodia er langt billigere end fra de øvrige omkringliggende lande, forøvrigt har vi selv Vietnam på ønskesedlen...men Thailand bliver vi nok aldrig helt færdig med, landet har givet os så meget og befolkningen, venligheden og kulturen er for os storslået !!!
Hej!
Jeg tror desværre det vil vare mange år, inden diktaturet / militærstyret er nedlagt i Burma, men håber selvfølgelig det snart vil ske!!!
Har snakket med flere, der allerede har været derude, men meningerne er som sagt meget delte, m.h.t om man skal gøre det eller ej.
Og nogen har sagt, at det var en fantastisk stor oplevelse, og nogen at der var forfærdeligt, men sådan er vi jo så forskellige.
For mig er det mest et spøgsmål om, om det er bedst for befolkningen at vi kommer, eller at vi holder os væk?
Om Cambodja:
Angkor Wat er et helt fantastisk og imponerende sted, som jeg selv gerne vil tilbage til, selv om vi har set det meste der
Men det er et meget stort område, og jeg forstår ikke alle dem, som kun bruger en enkelt dag der.
Vi købte et tre-dages kort dertil, og det er absolut minimum, synes jeg.
En anden god ting er at tage derud, så tidligt som muligt!
Vi havde f.eks den første halve time næsten alene ude ved "jungle templet" Ta Prohm, og så "væltede" det bare frem med mennesker
Vi var også oppe i en ballon, og nyde udsigten over hele området!
Super flot, men alt for kort tur!
Phnom Penh er også en spændende by, og selvfølgelig de forfærdelige steder S-21 fængslet og Killing Fields. Det er meget svært at holde tårerne tilbage der, men vigtigt at se!!!
For det er noget, der påvirker hele befolkningen derude, da det jo er så få år siden krigen sluttede, og alle har mistet familiemedlemmer.
Og mange har mistet arme og ben p.g.a landminerne.
Et barskt, men dejligt og spændende land, og nogle søde mennesker
Jeg ved godt, at mange tager dertil fra Vietnam, men vi tilbragte en mdr. derude sidste år, så det bliver ikke næste år, vi vender tilbage.
Vi kan bedst lide at koncentrere os om et land af gangen, og have super god tid der
Men jeg kan bestemt anbefale Cambodja, selv om landet ikke er ligeså "let at gå til" som Thailand.
Venlig hilsen Søs.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.