|
Egypten
|
| Michael |
Lagt på d. 04-02-2010 14:40
|
Member

Antal indlæg: 136
|
Når man nu ikke holder ferie i Grækenland om vinteret kunne man feks. tage til Egypten, og det gjorde vi så !
Egypten kan anbefales, vejret er stabilt hele året og der kan gå år imellem regnbyerne, rødehavet med fisk og koraller i alle regnbuens farver er ca. 23 gr om vinteren , forøvrigt skinner solen 99 % af de lyse timer om året, så man skal være aldeles uheldig for at rende ind i en overskyet dag.
Højdepunket på turen var selvfølgelig Gizi Pyramiderne, en oplevelse for livet, pyramiderne er jo det eneste intakte af verdens syv vidundere 
At stå der i Gizi, ja man tror det er løgn, men det er jo en hel videnskab for sig selv med alle de terorier der er om den atraktion.
Vi var også i Cairo, Afrikas største by med 24 mill. indbyggere, 8 mill. biler som kører slalom imellem ca. 5000 mulddyr med kærrer 
Vi besøgte det Egyptiske Museum med store samlinger fra antikkens tid.
Cairo er stor og beskidt med affald i stride strømme, folk bor på få m2 og alt er kaos, men alligevel en stor oplevelse.
Vi var på rødehavet i en undervandsbåd og sad ved panorama vinduer og kiggede på fisk og koraller 
Vi ved allerede nu at vi skal besøge Egypten igen, og selv om det er et arabisk/islamsk land så mødte vi kun gæstfrie og imødekommende lokale mennesker, de var slet ikke påtrængende som man ellers havde hørt en masse snak om.
Næste tur bliver igen om vinteren, det skal være en kombinationsrejse, 8 dage med cruise på Nilen fra Luxor til Aswan, det skulle efter sigende være en kæmpe oplevelse, og så slutter man af med 8 dages badeferie i enten Hurghada eller Shearm el Sheik, Egypten er 95 % ørken, men frodigheden langs Nilen som er Egypternes livsnerve skulle være enestående.
Konklusion: Egypten er i allerhøjeste grad et godt alternetiv til kanariøerne og langt mere spændende og anderledes med en fremmedartet kultur og et klima som er perfekt for os solhungrende nordboer
Michael tilknyttede følgende billede:
 [69.34Kb]
Redigeret af Michael d. 04-02-2010 15:25 |
| |
|
|
| administrator |
Lagt på d. 04-02-2010 15:43
|

Senior Member

Antal indlæg: 455
|
Tak for dit gode indlæg og ser også i har haft en kanon tur dernede, dejligt at læse om jeres tur. Men er pyramiderne ikke større?? hehe. Men okay, som du/i beskriver, tror jeg godt nok vil betænke os en tur derned senere, starten af 2011. Flot skrevet Michael.
At rejse, er at leve |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 04-02-2010 16:02
|
Member

|
Tak Svaan....I øvrigt glemte jeg måske det vigtigste i de her krisetider, man får nemlig ufatteligt meget for pengene i Egypten, Vi var på All Inclusive på en 4+ hotel, 2 restauranter at vælge imellem om aftenen, rødvinen/maden var fantastisk med en mega stor velanrettet buffet, 4 stk bar m/underholding som serverede alverdens coktails/øl/brandy som du nu havde lyst til, Cafe i haven og indendørs med breakfast fra Kl. 08.00 og pandekager om eftermiddagen, hotdog/pizza/burgerbar når du bliver akut lækkersulten, buffet ved stranden til middag med mad fra flere verdenshjørner, og jeg kunne blive ved....privat strand med gratis ligge stole og parasol incl. servering direkte på solsengen, fed strand, hyggelige og charmerende værelser med kongesenge og færdig pakkede strandhåndklæder og gratis safeboks og vand på flaske.. åhh jeg orker ikke at skrive mere....her er linket til hotellet, PRØV DET, pris 4595,- for hele herligheden!!!....advarsel: Spies har samme hotel, men vil bare have ca. 1500,- kr mere pr. pers.
http://www.falkla...Beach.aspx
Klik lige på billedet, hun er da meget sød ik'....
 [87.87Kb]
Redigeret af Michael d. 05-02-2010 05:10 |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 04:45
|
Member

|
Cairo...
 [97.64Kb]
Redigeret af Michael d. 05-02-2010 04:50 |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 04:52
|
Member

|
Gizi, med Cairo i baggrunden.
 [46.19Kb]
Redigeret af Michael d. 05-02-2010 04:53 |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 04:55
|
Member

|
Xfinksen i Gizi...Kheops pyramiden (den største 146 m) i baggrunden.
 [50.11Kb]
Redigeret af Michael d. 05-02-2010 05:00 |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 05:01
|
Member

|
Cairo...
 [72.06Kb]
|
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 05:04
|
Member

|
Har man ikke råd til muresten, så kan man jo bo i et paphus... ...der er meget stor forskel på rig og fattig i Egypten.
 [103.31Kb]
Redigeret af Michael d. 05-02-2010 05:05 |
| |
|
|
| administrator |
Lagt på d. 05-02-2010 14:27
|

Senior Member

Antal indlæg: 455
|
Tak for responsen, tror squ jeg vil ligge dine billeder ud i foto-albummet??? Hvis det er Ok? Send endelige flere og jeg oploader dem der....
administrator tilknyttede følgende billede:
 [55.83Kb]
Redigeret af administrator d. 05-02-2010 14:31
At rejse, er at leve |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-02-2010 17:02
|
Member

|
administrator skrev:
Tak for responsen, tror squ jeg vil ligge dine billeder ud i foto-albummet??? Hvis det er Ok? Send endelige flere og jeg oploader dem der.... 
Hanne hader det billed, jeg sendte den til hende på hendes job, hun fik et chok  |
| |
|
|
| Michael |
Lagt på d. 05-03-2010 15:09
|
Member

|
administrator skrev:
Tak for dit gode indlæg og ser også i har haft en kanon tur dernede, dejligt at læse om jeres tur. Men er pyramiderne ikke større?? hehe. Men okay, som du/i beskriver, tror jeg godt nok vil betænke os en tur derned senere, starten af 2011. Flot skrevet Michael.
I skal ikke betænke jer!!! tag afsted hvis i vil have stabilt "vintervejr" uden regn og skyer på himmelen, tag afsted hvis i vil "overforkæles" til en anstændig pris, tag afsted hvis i ønsker oplevlser og fremmed kultur sammen med solen og stranden i får langt mere for pengene her end feks. Canariøerne hvor det ofte svinger meget vejmæssigt og oplevlserne er minimale...
Her er hotellet:all inclusive, kanon buffet, 5 barer med underholding og alle drinks free, 5 spisesteder, morgenmad i bla, haven med ca. 50 retter med kokkehue og omeletter, drinks med paraplyer, grastis solsenge/parasoller på dejlig strand med servering på "madressen", strandbar med gratis severing under solnedgang, strandsrestaurant med buffet til middag.....nej, jeg kunne blive ved, vi ahr aldrig oplevet noget lig, til 4600,- for en uge..prøv det !!!!!!!!!!!!
http://img.pte.at...s34770.jpg
Husk hotellet er det bedste af det bedste i Huraghada og det er her i får fuld valuta for pengene, men bestil hos falck lauridtesen rejser, de er 1500,- billigere pr. pers. end feks. "Spies rejs og bliv flad"
Mvh Michael
Redigeret af Michael d. 05-03-2010 15:41 |
| |
|