September 08 2010 01:51:03
On Air
Michael Offline
Michael
-3:22:16
admin... Offline
administrator
-3:49:15
teddy Offline
teddy
-5:15:57
Søs Offline
Søs
-7:13:39
per Offline
per
-8:54:16
Hansi Offline
Hansi
2 dage
Jan o... Offline
Jan og Inger-Lise
4 dage
Lasse Offline
Lasse
5 dage
sunbjorn Offline
sunbjorn
2 Uger
Se indlæg
 Udskriv debat
Ferie 2010
per
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30-06-2009 20:50
Brugers avatar

Eliten

Antal indlæg: 1006

OK Så er vi begyndt at planlægge ferie i 2010,som altid Kreta i starten af maj.Så bliver det enten Rhodos i juni eller Santorini i det tidsrum.Vi planlægger sammen med venner at tage 14 dage til Samos i august.tope Jeg må vente med at bestille rejse i januar da Pia ikke ved hvor mange timer hun har til afspasering til den tid,men det plejer at være ca 50 timer.Så vil turen nok gå til Madeira endnu engang dancinggut

per
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 01-07-2009 11:09
Brugers avatar

Eliten

latter Vi har kun oplevet en gang at det har regnet & det var i år,dagstemperatur ligger lige fra 20 til 30 grader,det mest sansynlige er at der er ca 20 grader om aftenen.tope Vi har oplevet at have 35 grader om dagen & 25 om natten,da vinden kom fra syd,ellers er der dejligt på Kreta på denne årstid,med vilde orkider samt andre flotte blomster der bare vokser vildt omkring.Et godt hotel på denne årstid er Lillium da det ligger trukket væk fra gadelarm oppe i det gamle Agia Marina.

per
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 13-07-2009 20:02
Brugers avatar

Eliten

tope Så har Star Tour åbnet for salg til visse hoteller i det Græske,faktisk samme priser som sidste år OK

per
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-07-2009 14:19
Brugers avatar

Eliten

okaydo Har kik på Hotel Napa Plaza på Cypern,i den lille fiskerby Agia Napa.Det skulle være et dejligt hotel efter hvad jeg kan finde ud af.Der er dobbeltværelser & Junior Suiter.

per
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-07-2009 08:31
Brugers avatar

Eliten

Michael det kommer så sandelig an på hvor du færdes i Agia Napa,men forresten er det ikke det samme i Thailand der hvor du ynder at komme.Mener også at det vrimler med pædofile ude i Thailand,så derfor kommer vi ikke sådanne steder,det er sku for ulækkert.Man ser det ene program efter det andet derude fra med hvordan de mishandler børn fra 4-14 år,sådan et sted gider vi iike tage til.SadSadSad

Søs
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-07-2009 14:53
Brugers avatar

Member

Antal indlæg: 52

per skrev:
Michael det kommer så sandelig an på hvor du færdes i Agia Napa,men forresten er det ikke det samme i Thailand der hvor du ynder at komme.Mener også at det vrimler med pædofile ude i Thailand,så derfor kommer vi ikke sådanne steder,det er sku for ulækkert.Man ser det ene program efter det andet derude fra med hvordan de mishandler børn fra 4-14 år,sådan et sted gider vi iike tage til.SadSadSad

Hej!

Nej, nu må du godt nok styre dig!

At klandre hele Thailand, fordi der kommer nogle "ulækre fede gamle mænd" (nu bliver jeg ligeså fordomsfuld som dig!!!), og unge "med sygelige tendenser" derud, er godt nok for groft SadSadSad!!!!
Der findes også så mange skønne steder derude, og de dejligste mennesker OKtope !!!!

Men selvfølgelig er prostitution et kæmpe problem nogle steder, og jeg var selv ved at gå amok, over nogle ting jeg så derude!
Men der findes altså også så mange dejlige steder i Thailand, hvor man ikke mærker noget til prostitutionen tope

Og det er lidt typisk for dig, at rakke ned på steder, du ikke har været!
Jeg har før haft en hæftig debat med dig om Bulgarien, som du også havde nogle vanvittige "ensporede" meninger om, selv om du aldrig havde været der!

Dette er IKKE ment som et personligt angreb på dig, men det er så nemt at sidde i sin "egen lille trygge verden", enten f.eks her i DK eller i Grækenland, og have en masse meninger om resten af verden, ud fra hvad du/man har læst!

Men vi er trods alt en del, der selv tager ud og oplever tingene!
Og ikke bare har nok i Grækenland, selv om vi holder meget af landet!

M.h.t Agia Napa er det, det mest forfærdelige sted vi har været, og så langt fra en lille hyggelig fiskerlandsby man kan komme SadSadSad
Det er et stort "tivoli" hvor alt er bygget op i "plastic"!!!!

Heldigvis var vi kun på et kort besøg, for lige at se byen/stedet, da vi holdt ferie i Larnaca.
Og det kunne kun gå for langsomt, med at komme væk igen!

Til Michael vil jeg gerne spørge, hvor dit indlæg om jeres kommende tur til Thailand blev af?
Jeg så det kort, og ville så et par dage efter, læse det ordentligt og kommentere det, men så var det væk! Hvorfor????
Det lød rigtig spændende med den sejltur (tror jeg nok det var, så det som sagt kun flygtigt), og jeg ville gerne høre nærmere, og hvor I har fået den adresse fra?
Det er altid godt med inspiration, til vi på et tidspunkt skal tilbage!

Men først skal vi rejse ned gennem hele Malaysia, fra den thailandske grænse til Singapore latter latterlatter

Jeg håber ikke indlægget om Thailand, blev slettet af "censuren"???
For selv om man er vild med Grækenland, og forummet her, først og fremmest handler om det, bør der også være plads til at udveksle erfaringer fra andre steder!
Grækenland er jo trods alt mest et sommerrejsemål, og nogle af os er jo så "rejsegale", at vi også gerne vil afsted om vinteren.

God sommer til alle!
Og rigtig god ferie, hvorend I skal hen!

Venlig hilsen Søs.

Søs
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-07-2009 18:37
Brugers avatar

Member

Antal indlæg: 52

Michael skrev:

Mit indlæg vedr. vores nye drømmetur var pludselig forsvundet, jeg har min mistanke sorry....jeg skal nok komme tilbage med en beskrivelse og adresse vedr. Siam Cruise...og wow, hvor er det spændende med jeres tur igennem Malaysia, her vil i nok få en ordentligt en på opleveren...Hvornår skal i afsted ?

Mvh Michael

Hej Michael!

Vi skal først afsted, når det bliver vinter og koldt i Danmark, men glæder os helt vildt latter !!!

Det eneste der er planlagt, er at vi har bestilt 3 hotelovernatninger på Langkawi, hvor vi starter med noget badeferie, og hotel de sidste nætter i Singapore.
Hvad der skal ske der imellem, står hen i det uvisse!
Men selvfølgelig har vi lavet en overordnet plan over, hvad vi gerne vil se, og hvor vi vil rejse hen.
Så må vi se, hvor lang tid vi "gider" være de forskellige steder Smile

I vinters var vi jo en måned i Cambodja, og det var også meget spændende!!!

Så nu glæder vi os til at opleve Malaysia og Singapore!
Hvis nogen her, skulle have nogle gode råd og erfaringer fra disse lande, modtages de selvfølgelig gerne!

Men først skal vi jo heldigvis en tur til det græske øhav, hvor vi vil sejle ud fra Samos, og regner med at besøge Patmos, Fourni og Ikaria!
Eller også finder vi et lille skønt sted, hvor vi ender med at blive hele ferien, hvem ved Smile
Gode forslag modtages selvfølgelig også gerne her!

Jeg er glad for, at du vil vende tilbage med en beskrivelse af jeres nye drømmetur, for det lyder også fantastisk spændende!
Det vil jeg glæde mig til at læse!
Og specielt vil jeg gerne have adressen på jeres "Siam cruise", det lyder som en tur helt i "vores ånd" Smile

Vi har selv været ude at sejle i en husbåd, i det sydlige Indien, og det var en helt speciel oplevelse!
Så I kan også godt glæde jer! Det lyder rigtig spændende!

For ligemeget hvor dejligt, der er i Grækenland, er det nu en helt anden oplevelse, at komme "så langt hjemmefra"!
Siger jeg her, med et glimt i øjet, og med fare for at få "øretæver" Wink

Men ligemeget hvor man tager hen, er det skønt at komme ud og opleve verden!!!

Venlig hilsen Søs.

per
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-08-2009 14:18
Brugers avatar

Eliten

party1 Så skulle 3 rejser til 2010 være klar Kreta i maj,Santorini i juni samt Samos 14 dage i August.Så mangle vi kun at finde ud af hvor vi skal hen i Januar & Oktober.Det mest sansynlige vil nok være Madeira i Januar & Samos igen i Oktober.

Michael
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 24-09-2009 09:51
Member

Antal indlæg: 136

Hej.

Så er det endelige rejseprogram for 2010 vist på plads (man kan aldrig vide)

21 jan. Hurghada Gran Siva 1 uge med All Include (gælder også på den private strand tope)

7 maj, Chania Kreta (Kata Daratso) 14 dage.

Mvh Michael
Redigeret af Michael d. 24-09-2009 09:52

per
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-10-2009 13:33
Brugers avatar

Eliten

Stig Elling er stået frem & siger at deres rejser 2010 er 300kr billigere end 2009.Jeg har kigget lidt på dette & kan ikke give ham ret,jeg siger at det er samme priser.De rejser vi har købt indtil nu hos Spies & Apollo samt Falk Lauritsen er også samme pris som sidste år hverken billigere eller dyrere.

Michael
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-10-2009 13:54
Member

Den grimme Elling snakker som han plejer, det kan vel i bund og grund også være fuldkommen ligegyldig vi betaler jo prisen for at komme afsted, og så længe nogen er villig til at betale overpris (25000,- for en uge til Rhodos latter) så kan den gode Elling jo fortsætte med at klappe i sine hænder Grin
Redigeret af Michael d. 16-10-2009 13:56

Michael
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-11-2009 18:11
Member

Så er turen til Hurghada med et hold venner til Januar helt på plads, vi skal til Cairo og Luxor for bla. at se kongernes dal, sejle på Nilen, Gizi pyramiderne og det nationale museum i cairo o.m.a...resten af tiden skal nydes på det fantastiske hotel Grand Siva Beach hvor tjeneren står med kolde drinks ved din liggestol dagen lang, gratis bus til Down Town og sekeella....vi glæder os af pommeren til !!!

Ps...Falk Lauridtsen kunne lave denne ferie til 1500,- pr person billigere end Spies, (samme hotel og samme udflugter) sorry
Redigeret af Michael d. 06-11-2009 18:14

per
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-11-2009 11:39
Brugers avatar

Eliten

Det ser ud til at Pia godt kan holde ferie,hun når at opspare timer nok.Vi ved ikke helt om det bliver Hotel Porto Mare eller Monumental Lido.Et andet Hotel Gorgulho er også et godt valg,så det må vi finde ud af snart.På denne årstid på Madeira er der bare skønt,20-23 grader det er behageligt især hvis man er på Levadavandring.Gå oppe i bjergene langs deres vandingskanaler & nyde den smukke natur,den er bare frodig og smuk.Helt klart det smukkeste sted vi nogensinde har været det skal sku bare opleves.

per
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-11-2009 17:58
Brugers avatar

Eliten

Cool Priserne svinger meget fra rejseselskab til rejseselskab.Hos Svanterejser kan vi komme til Madeira for 7700kr for 2 med mad på fly samt transfer & morgenmad på hotellet.Spies skal have ca.10000kr for faktisk det samme bare at deres hotel er i Lidoområdet.FDM-Travel skal have 8200kr for Hotel Gorgulho i Lidoområdet dertil skal vi selv tage taxa tur-retur fra lufthavnen ca 450kr.
per tilknyttede følgende billede:

[1.22Mb]
Redigeret af per d. 07-11-2009 18:02

per
#15 Udskriv indlæg
Lagt på d. 20-11-2009 12:31
Brugers avatar

Eliten

Så er rejsen blevet betalt til vi skal til Madeira,prisen blev 7800kr.Det er med Hotel m. morgenmad & transfer er inc.Vi bliver hentet i lufthavnen af Bendix Tours,personlig transfer.På flyet er der mad & drikkevarer inc da det er SATA-Air vi skal flyve med fra Kastrup,det er et flyselskab der kommer fra Azoerne.De har afrejse fra Kastup hver mandag kl 15.40 ankomst til Madeira 4,5 timer senere.Derimod letter vi fra Madeira meget tidligt om morgenen (9.00) når vi skal hjem,men så er vi i Ølstykke kl 15.00.
Det bliver dejligt at komme dertil igen for der er gået 2 år siden vi var der sidst.

danseri danseri danseri danseri danseri

Michael
#16 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2009 07:33
Member

Sidst mine forældre var på Madeira var de så koldt at min far fik lungebetændelse og blev indlagt (17 gr Shock)

atle
#17 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2009 22:10
Brugers avatar

Junior Member

Antal indlæg: 23

Det jeg likte med Madeira var Funchal med sine vakre bygninger
atle tilknyttede følgende billede:

[2.26Mb]
Redigeret af atle d. 21-11-2009 22:12

http://www.hellasferien.com
atle
#18 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2009 22:13
Brugers avatar

Junior Member

Antal indlæg: 23

Pluss fiske markedet
atle tilknyttede følgende billede:

[2.54Mb]

http://www.hellasferien.com
per
#19 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30-12-2009 12:34
Brugers avatar

Eliten

Så kom vores flybilletter & hotel voucher til vores tur til Madeira i februar.

Det bliver skønt at se dette smukke sted igen,bare den gode mad er en oplevelse.

Denne gang vil vi tage på udflugt til den østlige del af øen,det er det sidste sted vi mangler at udforske.

tope skaal tope skaal tope

per
#20 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-01-2010 14:42
Brugers avatar

Eliten

Så er der startet et nyt rejseselskab Primo Tours,det er den ene af de tidligere ejere af
Bravo Tours sammen med en tidligere direktør i Højmark Rejser der vil starte op.De rejser fra billund til Kreta samt andre steder.

Man vil mene at det er det rene selvmord at starte nu med et nyt selskab,men de må tro meget på ideen.

Det skulle ligge i Ringkøbing.
Redigeret af per d. 06-01-2010 14:43

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Navigation
· Forsiden